Potekmin, pe semilună

Azi fac o mică aluzie la turci şi la ruşi (câtă vreme doar aduci vorba despre ei, fără să-i inviţi şi dincoace de graniţă, nu e niciun pericol).

La turci m-am gândit după ce am terminat cerceii rotunzi ca nişte luni pline, pe suprafaţa cărora am desenat secerele multicolore ale unor semilune otomane. Trebuie să recunoaşteţi că e o invocare paşnică; nu iatagane şi ieniceri zugrăvesc, ci podoabe amintind, sper, fastul oriental al apusului Imperiu (de pe vremea când „made in Turkey” nu era sinonim cu nădragii contrafăcuţi, ibricele din inox oxidabil şi rahatul tradiţional din chimicale).

Ruşii mi-au venit în faţa ochilor- nu, nu erau beţi!- în timp ce admiram acest cocker despicând troienele precum crucişătorul Potemkin brăzda marea. E vorba, aţi înţeles, de ruşii din perioada Imperială, ruşii ăia conduşi de nemţi (Potemkin era amantul nemţoaicei Ecaterina cea Mare a Rusiei, în vremea în care la Sankt Petersburg se vorbea mai ales germană şi franceză), care nu te fugăreau pe uliţe ca să-ţi şterpelească ceasul…

11 comentarii

  1. Vania said,

    17/02/2010 la 08:21

    Dacă venim noi, ruşii, o să vă păzim şi de turci!

  2. 17/02/2010 la 08:49

    Pe Potemkin parcă l-a „aranjat” un ziarist german al vremii, von Helbig pe nume. Invidia asta…

    • Teodora said,

      17/02/2010 la 09:37

      Da, s-a „plimbat” și pe la români și pe la nemți din câte știu eu. Ar fi plictisitor fără invidie.

    • Teodora said,

      17/02/2010 la 09:39

      Destul de bine l-a „aranjat” si Ecaterina. Să-ţi faci veacul în patul Ţarinei, iar pentru asta să primeşti, în doar doi ani, 9 milioane de ruble…hm!, parcă-ţi vine să te aranjezi, nu?

  3. 17/02/2010 la 09:44

    Cred ca Ecaterina cea Mica era mai potrivit ca amanta…

  4. teonegura said,

    17/02/2010 la 10:51

    N-am motive sa-i iubesc pe niciunii, rusi sau turci deopotriva, dar arta ma seduce, cerceii tai ma fac sa ma gandesc cum ar sta prinsi in niste urechi pe care le cunosc prea bine…iar patrupedul plin de viata ma inveseleste. Mersi din nou pentru cuvinte si pentru lectia de istorie!

    • Teodora said,

      18/02/2010 la 07:10

      Cerceii mei stau bine în orice ureche, am verificat.Cu multă plăcere.

  5. VanGhelie said,

    17/02/2010 la 11:09

    cine sare e Potemkin, hei, hei (asa am inteles ca-l cheama pe caine)


Lasă un răspuns

