Şeherazada

Hai să stăm şi azi în preajma unui rus (lăsaţi ceasul la locul lui, nu vă temeţi…). Un prieten de-al lui Musorgski, cel ieri invocat. Membru al pentadei care a răscolit (doar muzical!) Rusia şi Europa secolului al XIX-lea.
Rimsky- Korsakov, despre el vorbesc.

Mi-a venit în cap uitându-mă la acel lujer pleznit de viţă-de-vie sălbatică. Nu pot să privesc această crenguţă fără să-mi imaginez o vioară de corzile căreia se apropie, ca un arcuş delicat-îndrăzneţ, acel cârcel subţirel.

O vioară solitară, spunându-şi povestea în miezul unei ierni ruseşti, adânci şi tăcute, cu samovarul dogorind în mijlocul odăii încălzite de buşteni proaspăt despicaţi.

10 comentarii

  1. cell61 said,

    05/02/2010 la 09:08

    He he, ieri am intrat pe wikipedia să mai citesc una-alta despre Musorgski.
    Am înţeles că e chiar o legătură muzicală între ei, Korsakov rescriind părţi din Boris Godunov a lui Mursorgski, pentru că acestea nu sunau bine. Iar acum se joacă varianta lui Korsakov. Mă dau cunoscător, deşi sunt un profan 🙂
    Ce poză interesantă, cea cu „vioara”!

    • Teodora said,

      08/02/2010 la 08:01

      Mă bucur că ți-am captat atenția și te-am facut curios în legătură cu acești mari compozitori.
      Fotografia, recunosc, este meritul fratelui meu, eu am fost doar cu privitul.

  2. Vania said,

    05/02/2010 la 11:42

    Korsakov, Kiui, Borodin, Musorgski, Balakirev erau toţi de stânga? Că n-am găsit manele de-ale lor (gen care caracterizează, în unele opinii, dreapta)…

  3. 05/02/2010 la 11:50

    Eu in afara de Anatoli Karpov si Garry Kasparov nu mai stiu si alti fotbalisti rusi! 🙂

    • Teodora said,

      08/02/2010 la 08:15

      Ăștia parcă sunt cu tablele…or fi prieteni cu Mitică Dragomir?

  4. Ada Rus said,

    05/02/2010 la 12:18

    Ce frumos… Mie mi-a fugit gândul la Paganini, pe care îl ador. 🙂

  5. VanGhelie said,

    05/02/2010 la 13:59

    mai, tu vrei sa ma cultivi!


Lasă un răspuns

