Albaştrii peşti din albul lac

Când zăpada şi gheaţa îi dau târcoale, acoperindu-l şi strângându-l zdravăn, din toate părţile, lacul din parc îşi leapădă banalitatea de zi cu zi şi devine fermecat.
Largi bucăţi din el se albăstresc precum cicoarea în plină floare. Gheaţa, albă altminteri, devine azurie, ca un indigo gros în care se copiază fidel nuanţa cerului profund. Restul lacului pare să-şi fi tras peste obraz delicate năframe de zăpadă pură, parcă ruşinându-se cu desăvârşirea albastrului său ultramarin.

O salcie ninsă şade mută pe mal, îngheţată- de uimire!- la jumătatea unui dans unduitor.

Şi, undeva, într-un colţ mai retras, înţeleg de unde vine, de fapt, albastrul lacului: de la roiul de peşti purpurii ce-i cutreieră adâncurile fluide.

9 comentarii

  1. cell61 said,

    07/01/2010 la 09:31

    Frumoasă sursă de inspiraţie, minunate bijuteriile!

    Am văzut o ştire la televizor despre târgul handmade, că a vrut una din primării să vă dea afară: Era vorba despre acelaşi târg la care ai fost şi tu înainte de Crăciun, nu?

    Să ai o zi minunată!

    • cell61 said,

      07/01/2010 la 09:34

      PS Nu ştiu de ce aveam senzaţia că am fost pe aici să-ţi urez La mulţi ani.
      Se pare că nu…

      La Mulţi Ani şi să ai un 2010 excelent, să ai parte de tot ce e mai bun, să-ţi fie prietenii şi familia aproape, să fii sănătoasă, fericită şi iubită!

    • Teodora said,

      07/01/2010 la 09:52

      Multumesc.
      Da, a fost o bătaie de joc cu acel târg….ca multe altele din România!
      S-au certat primăriile între ele, iar noi, cei mici, am suferit! Am ajuns dimineaţa de 23 decembrie şi am găsit căsuţele mutate (în care se afla toată munca noastră)…crezi că au fost mutate cu delicateţe? (ni s-a zis chiar „să zicem merci că nu le-au luat direct, cu tot ce se afla în ele”). Normal că am plătit o taxă, normal că era un contract semnat, dacă asta era următoarea întrebare.
      Am trecut şi peste acest lucru. Aştept un an mai bun. 🙂

      PS: nu te-ai înşelat…..m-ai urat! 🙂 aici https://bijuteriileteodorei.wordpress.com/2009/12/17/a-venit-iarna/#comments

      Dar, nu mi-a picat rău nici a doua urare, îţi mulţumesc! 🙂

  2. 07/01/2010 la 09:37

    La ce i-ai prins? La rame?

    • Teodora said,

      07/01/2010 la 10:00

      Nu….. la muscă! (la muscă naturală, evident, nu-mi place cea artificială) 🙂

  3. crislis said,

    07/01/2010 la 12:39

    Frumoasă pereche de peştişori…

  4. Lord D`if said,

    07/01/2010 la 19:28

    La musca zici ? nu pica si la bob de porumb tanar fiert in lapte ?

    Imi plac tare mult textele tale, starnesc imaginatia.

    • Teodora said,

      08/01/2010 la 07:21

      Ba da, pică! Depinde de specia de peşte pe care te specializezi.
      Asta se şi doreşte, imaginaţie la cote maxime.


Lasă un răspuns

