Polenizare de toamnă

Am tot respectul pentru neobosita albină. Fără truda ei, trei sferturi dintre pomii livezii mele ar fi sterpi de poame. Iar primăverile ar fi surde, fără zumzetul aripioarelor transparente, încrucişându-se printre petale. Dacă aş trăi printre gheţuri, şi n-aş mai vedea-o, în aprilie şi mai, cu firavele picioruşe încărcate cu galben polen, aş fi fără îndoială tristă.

Prin urmare, îi invoc prezenţa încă din toamnă, descântându-mi livada. Meşteresc un mărgean cu bile din ceară tăvălite zdravăn în miere, cu dungi negre întinse de-a latul pântecoaselor mărgele, şi-l trec peste toate fiinţele vegetale din grădina mea.

În primăvară, albinele vor şti că aici sunt bineprimite, şi mă vor ferici cu roiurile lor!

9 comentarii

  1. Alina said,

    24/11/2009 la 08:38

    Cat sunt de frumoase bijuteriile tale, as vrea sa le cumpar pe toate!

    • Teodora said,

      24/11/2009 la 09:00

      Mă bucură aprecierile tale, dar, te rog să te gândeşti şi la ceilalţi! 🙂

  2. 24/11/2009 la 11:01

    […] de la căpătâiul micului om Teodora A petrecut prima noapte în coşul de jucării, înghesuit de o duzină de musculoşi înarmaţi […]

  3. 24/11/2009 la 12:12

    Hopa! A venit primavara, la tine pe blog! Albinutelea aste grasune si insiruite, fac miere?

  4. 24/11/2009 la 12:17

    A venit toamna și pe la noi… Cred c-ai adus-o tu cu minusculele tale splendori! Am văzut sâmbătă – când a fost minunat de frumos – chiar și o albină! Nu așa frumoasă cum ai stilizat-o tu, dar … 🙂 Ești o minune de fată.

    • Teodora said,

      24/11/2009 la 12:29

      Ştiam ca nu ţi-a ajuns doar acea zi de toamnă (de acum două săptămâni) şi m-am gândit să ajut puţin.
      Eu nu fac nimic, doar le scot la lumina! 🙂

  5. Leo said,

    24/11/2009 la 13:39

    Fantastic, te-ai inspirat de la o albinuta ! 🙂

    Apropo de PA-urile cu ursuletul… Mie mi-a placut PA-ul tau pentru ca e scris dintr-o perspectiva inedita : a ursuletului, „înghesuit de o duzină de musculoşi” in cosul cu jucarii. Plastic si original ! Ma bucur foarte mult ca ai descoperit PA-urile, chiar esti o gura de aer proaspat !

    • Teodora said,

      24/11/2009 la 14:13

      Mă inspir foarte mult din natură; fotografiez toate bijuteriile în aer liber. Ştiu despre fiecare cercel, şirag, brăţară etc. pe ce legumă, creangă, frunză le-am fotografiat.
      Mulţumesc frumos pentru încurajările legate de PA-uri. Într-adevar, le-am descoperit şi v-am descoperit de curând, prin intermediul gazdei noastre Călin, şi ma bucur! 🙂


Lasă un răspuns

