Parfum de gutui împodobite

Am o cameră răcoroasă, la ţară, unde ţin poamele toamnei. Pere popeşti, struguri pentru stafide, nuci, alune de pădure şi, într-un sipet de răchită, gutui.

S_32.2

Nu-mi pot închipui, zău, odaie mai frumos parfumată decât micul meu depozitar! Perele, învelite-n hârtie ca-ntr-un cocon alb, izvorăsc iz puternic, robust, aşezat şi constant. Gutuile îmi par sprinţare. Odoarea lor e subţiratică, uşoară şi zglobie, aici o simţi, dincolo nu-i, dar vine-ntr-o clipită. Nu te-ai aştepta la nişte dolofane leneşe, adevărate foci ale pomilor, să izvorască aşa parfum ştrengăresc!

S_32

Să fie de la mărgelele fermecate cu care le-am înnobilat acum o lună?

S_32.1

13 comentarii

  1. 16/11/2009 la 10:03

    Cum sunt perele popesti? Cu barba? 🙂

  2. Teodora said,

    16/11/2009 la 10:29

    Perele popesti = „Cure” : Este un soi de iarna si are vigoare mare cu coroana bine definita.Fructele sunt mari, alungite. Pielita este galben-verzuie cu mici puncte de rugina. Pulpa este alb-verzuie, dulce acidulata, saraca in aroma.
    🙂 dar, au si barba!

  3. 16/11/2009 la 11:01

    De la mărgelele fermecate, da. Fără ele, mirosul nu ți-ar părea cunoscut…

  4. cell61 said,

    16/11/2009 la 12:17

    Mulţumesc pentru călătoria în timp, înapoi la ţară, în casa mătuşii mele, pe timpul când încă mai eram copil, pe care am făcut-o citindu-ţi această postare.

    Offtopic: de ce nu-ţi pui şi PA-urile pe care le propui pentru concurs şi pe blog?

    • Teodora said,

      16/11/2009 la 13:05

      cell61:
      Sper să mai reuşesc astfel de călătorii :). Multumesc.
      În legătură cu offtopic-ul, nu m-am gândit până acum.

  5. achilianu said,

    16/11/2009 la 12:36

    Great to remember! Not so nice if those times are not here anymore…am scris bine ? 🙂
    sanatate…

    • Teodora said,

      16/11/2009 la 13:04

      achilianu:
      Doar de tine depinde să fie mereu prezente!
      O zi buna.

  6. Anne said,

    16/11/2009 la 12:50

    sunt foarte frumoase

  7. 16/11/2009 la 13:53

    Deci pot spune ca ai facut margele popesti! 🙂

  8. Teodora said,

    16/11/2009 la 13:58

    Da, se poate spune! Dar eu nu vreau să le pun la păstrare pentru iarnă (precum perele)…vreau să le dau, să se bucure şi altcineva de ele! 🙂

  9. 17/11/2009 la 09:42

    Frumoase, frumoase…


Lasă un răspuns

