Ceaţa de pe pielea verzei

În zori, o ceaţă deasă, groasă şi palpabilă s-a întins peste tot lacul. Probabil, răsărită chiar din respiraţia lui caldă, condensată aproape instantaneu de răceala aerului de deasupra. Peisajul şi-a pierdut culorile, cu excepţia celor două de bază, albul şi negru, şi a progeniturii lor, griul. Copacii erau negri, păsările întunecate, sub oglinda albă şi uşor strălucitoare a lacului se ghiceau genuni negre şi înfricoşătoare, reci şi pline de diavoli colcăitori. Sfârşitul lumii, ce coincide cu începutul zilei?

IMG_4598r

Aş, da` de unde! O biată ceaţă călduţă şi umedă, ce lasă pe frunzele crude, crocante şi zemoase de varză proaspătă picuri răcoroşi de apă cristalină, pe care-ţi vine să-i strângi în căuş şi să-i bei, dimineaţa pe lingureaua goală! Atenţie, însă, vedeţi să nu înghiţiţi şi perlele mele! Cel puţin, nu înainte de a le plăti!

P_13.1

2 comentarii

  1. 04/11/2009 la 19:02

    Iată o zână care face perle… Sau o fată care le găseşte… Mi-am imaginat eu că există asemenea fiinţe. Altfel, de unde s-ar ivi atâtea frumuseţi?…

  2. Teodora said,

    05/11/2009 la 07:24

    Multumesc frumos, eu sunt doar fata care le găsește (zâna îmi șoptește noaptea pe unde le „pierde” ca eu să le găsesc mai ușor).


Lasă un răspuns

